lördag 25 februari 2012

Lite cykling utomhus!

Jag var verkligen inte sugen på monark idag, det har blivit lite för mycket. Och glädjen som "castello" beskrev, har faktiskt försvunnit lite för mig. Jag tror det är den riktiga cyklingen som jag faktiskt saknar, och idag var det helnice trots 2h regn.

Vi svängde först förbi SCS och kollade på Patriks nya Specialized Roubaix S-works med nya Firecrest Zipp 404or. Sjukt snygg hoj, men budget med force. Ändå 6.8kg kittad och klar med pedaler och flaskhållare.

Efter det började rundan, ett varv runt drevan med mkt skyltspurter, igångdrag, backtryck och förningar. Men vid vega vände vi rätt in i vinden och jag kroknade snabbt. Drog ändå mestadels av resterande runda men det var mer fostrande.

Riktigt skön runda som vi avslutade på Magnus Johanssons bageri i sjöstan som fått riktigt bra betyg av "semmelmannen" som provar en semla om dagen i 2 månader, 60 dar irad, varje år. Semlan var ok, topp 10 som jag ätit men inte den godaste. Jag tyckte bullen var lite torr och hård om man ska va kräsen. Men smaken var helt perfekt.


Patriks nya S-Works Roubaix

Efter rundan skulle vi prova semmelmannens favoritsemla!

Det blev två..

Johan fick en semla, en bulle och en kaffe

6 kommentarer:

Anonym sa...

Meh shit, vilken fin cykel han köpt den där killen P!

Passa er för temlorna btw, ni kommer bli smygfeta ju.

//Bruce

Johan Andersson sa...

Ähh, en budgethoj ju, precis som stisse påpekade. Bara runt 70 000:- i listpris.

STIZZE sa...

Budgethoj ja. Det finns inga genvägar till det perfekta rullet!

Johan Andersson sa...

Fast snackar vi rull är nog ett par nya zippisar bland det bästa man kan ha...

Patrik Rising sa...

Det är budgethjul också ;-) Zipp från förra året, ingen Firecrest...

Åkte ni alltså från att ha fikat på SCS direkt till Magnus Johanssons bageri?

STIZZE sa...

Det går ju inte att cykla på ens, knappt, kanske då..

Ja, men det tog lite över 2h att ta sig dit. Vi har inge bra lokalsinne!