torsdag 23 februari 2012

Lite tänk i skrift

Det här tänket med att två pass är standarden och sen inte låta alla pass vara helt utmattande, känns som ett grymt upplägg motivationsmässigt. Iallafall har det varit det de senaste dagarna.

Att gå på ett pass på morgonen är svårt, men om jag lyckas så känns det helt bortkastat om jag INTE tränar på kvällen också. Samtidigt känns ett pass om dagen inte alls lika jobbigt när man vissa dagar kör två. Det gäller bara att jag klarar att ta mig upp och köra den där morgonen.

Just nu är jag själv hemma då Karin är i Kenya på äventyr. Det gör det helt klart lättare träningsmässigt att fokusera, att kunna styra helt själv utan att anpassa mig efter tider.

Samtidigt funkar det fint på jobbet just nu, vilket underlättar enormt för att kunna hålla mentala styrkan uppe inför passen. Jag har gjort stora "breakthroughs" i min utveckling den senaste tiden. Jag brinner lika mycket för jobbet som jag gör för cyklingen. Jag har verkligen utvecklats enormt sen i november då jag började som testare, som förresten är så mycket mer än bara tester. Det är minst sagt en spännande miljö att testa och arbeta i, samtidigt fullkomligt älskar jag att vara med i diskussionerna om hur funktioner ska byggas. Att få till en funktion som både är revolutionerande för produkten och lätt att supportera är hur kul som helst. Jag slängs fortfarande in i nya situationer jag aldrig varit i tidigare, gör saker för första gången dagligen.

Inga kommentarer: