tisdag 14 februari 2012

Säsongsrekord 2x20!

Äntligen har det vänt, på riktigt! Jag höjde nyligen på 4x4 till 300w och idag klämde jag in 230w, en höjning från 214w senast och jag satte det utan några problem. En hög slutpuls dock på 188/198 puls, något jag hade mer eller mindre hela andra 20 minutarn.

När jag kom upp till 19:30 på sista intervallen slängde jag i 1kp till och drog upp kadensen, avslutade starkt med ett ännu starkare självförtroende på 360w utan minsta lilla problem!

För 10.5månad sedan satte jag 270w på 2x20, om någon vecka kanske jag sätter 240w. Förra året körde jag på 240w, om ens det, vid denna perioden. Den 28/3-2011 så höjde jag 30w till 270w efter BigMollos utmaning att släppa sargen och komma in i matchen. Det är inte omöjligt att upprepa.

Nånstans så drömmer jag fortfarande om att KLARA AV en omgång 2x20 på 300w. Det är lite av drömmålet som känns som en rejäl dröm att sätta tänderna i. Om det är fysiologiskt möjligt vet jag inte, alltså innan säsongsstart, men tanken på det driver mig.

Dagens myshörna..

4 kommentarer:

Jesper Andersson sa...

Vad väger du?:)

STIZZE sa...

Jag är tjockis just nu men räknar med att återigen 70kg till säsongsstart, eller helst 68kg. :)

Pendlar runt 73-76 just nu, beroende på om det är morgonen efter ett långpass eller morgonen efter en ölkväll ;)

Öijer sa...

Dags att släppa sargen igen då. Du borde iaf klara 240 nästa gång om jag läser lite mellan raderna här..

STIZZE sa...

Ja det är nog inte omöjligt..