söndag 24 juli 2011

100km ute på ingarö med massvis med backar

Det blev en till tur idag med snabbingarna Vic, Tille, Björn, Danne, Axel, Johan och jag. Redan på vägen ut till ingarö, som jag fått för mig skulle gå i ordentligt söltempo, blev jag avhängd tre gånger. Vic och Tille låg och pumpade sönder benen längst fram och på platten satt jag kvar, men när det kom uppförsbackar och de ökar lite hade jag ingen chans att sitta kvar längre. Benen kändes tunga från gårdagen, men det hade inte hjälpt även om benen varit pigga.

Väl ute på ingarö och brunn så mötte vi upp Björn som sluppit den hårda starten. Vi rullade runt ingarö i 2 timmar ungefär, ut till diverse bryggor och tillbaks. Det var backar överallt och de var enormt tunga idag när tmepot redan var lite för högt för mig.

Men högt tempo uppskattas, då får man en ordentlig genomkörare och har ingen chans att softa. Det hade lovats snacktempo, och ja det var det väl några sekunder här och där bara kanske någon ynka procent av rundan.

Jag klarade mig runt iallafall även om gruppetto skapades många gånger. Det var jag, Johan och Axel som stod för gruppetto och oftast var även vi spridda från varandra i olika ordning.

Snitthastigheten var 31km/h, och då var det både backigt och blåste som fan idag. Kantvind delux och de värsta kasten jag varit med om hittills, någon få gång satt vinden i ryggen, men då var det ju snart dags att svänga om, kändes det som!

Ute vid brunn och jag är redan slutkörd
Inväntar folk vid korsning ute på ingarö
Nere vid sista bryggan
Hade varit härligt om man fått åka båt idag, grymt väder med 10m/s blåst
Äntligen tillbaks vid SCS igen. Peffen var där en stängd söndag och inventerar, vad skoj! Två S-Works, en lättviktare med Zipp hjul, dura-ace på tille och danne. Min hoj var billigast i skaran, det måste vara därför jag är så trött nu..

2 kommentarer:

Tille sa...

Tack för idag. Bitvis gick det verkligen undan. Det var roligt att blåsa in mot Gustavsberg i 50-55 på platten med vinden i ryggen.

/T

P.S. det var inte evo utan DT (Danne)

STIZZE sa...

Jag har ingen cykeldator så jag har inte koll på hastigheter, ja det gick verkligen undan ibland, även om jag missar ett par tillfällen. :)

Jag vet ju att det var DT, varför skrev jag evo? Har c-dale på hjärnan..