söndag 17 juli 2011

En hellasrajd i gubbtempo

Jag hängde på floors som la ut en happylänk om hellasrajd ikväll 19:00-21:00. Vi drog sickla skiftet, dow jones, blåa ända vägen till tennisbanan vid hellas, fem svåra genom sickla skiftet hem.

Det blev rejält med gubbtempo och återhämtningscykling för min del utan att känna någon vidare tyngd i cyklingen.

Det var hur som helst grymt att åka ut och leka i skogen, när det går rätt lugnt lägger jag ner mer energi på att hitta flowet, ta mig över hinder och leka lite med onödiga hopp och annat. Det blir mer teknikövning av det hela, och mer nöje.

Imorrn funderar jag på att springa lite, en mil kanske... eller så cyklar jag istället.

Floors gick över spången. Själv har jag nog kört 20 spänger irad utan att ha haft något problem, dom har börjat bli vardag och jag är aldrig nervös vid dom längre. Det är nog nervösiteten som försvunnit som resulterat i min streak. För så svårt är det ju inte, man ska bara våga och vara kall.
Hellas härliga skogar..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl inte sprungit så mycket så en mil skulle nog ge dig en jävligt träningsvärk.
Om du ska springa så börja kort och bygg succesivt upp tiden.
Din motor ( hjärtat) är starkt men chassit (löpmusklerna) är inte det

STIZZE sa...

Nä, men träningsvärk har väl ingen dött av?

Anonym sa...

Exakt! Så lika bra att börja med tre mil! :-)