tisdag 12 juli 2011

kaoZ och krasch på tisdagsrajden

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig idag. Jag kom inte iväg förrän kl var 18:27 så det var bara att glömma backträning innan rajden. Men jag var på glatt humör och försökte hinna med att snacka med så många som möjligt innan start.

Starten gick och snabbgruppen som jag hängde på, vi var 8 pers, stannade redan efter 10-25m in i skogen då christer drar av sin kedja. Sen fortsatte vi 150m och christer drar av den igen. Fortsätter kanske 500m och återigen drar han av den. Efter ytterliggare 500m drar han av den en fjärde gång och han ger upp.

Vi åkte vidare och med cruxet i täten for vi bara fram på "ocyklingbara" stigar, dvs maximal svårighetsgrad av vad sickla skiftet/hellas kan bjuda på. Jag har problem på denna nivå av terräng även om jag är mer eller mindre orädd. Jag tappade kontrollen ett par gånger och stannade upp, ramlade lugnt åt sidan etc.

Men kl 19:30, när vi fortfarande bara passerat halva sickla skiftet, gick jag över styret på ett svårt hinder i förhållandevis låg hastighet. Jag hade oturen att dra knäskålen rätt i en av stenarna som låg där och fotankeln i en annan sten. Det gjorde inte så farligt ont men jag såg direkt att knät svullnade upp blixtsnabbt.

Jag cyklade ut till fem svåra som låg 20m bort och cyklade hemåt. Svullna knän brukar inte göra så fasligt ont, men det är lätt hänt att de fortsätter svullna om man inte kyler dom och de blir stelare och gör mer ont efter ett tag.

Väl hemma kylde jag ner båda kontaktytorna som fått stryk och tog sen en dusch. Nu siktar jag på afterbike på göteborg, om dom andra ska det.. Det regnade lite när vi cyklade och det kom ytterliggare en skur för 20minuter sen.


Cruxet tar rollen som plast-aron
Christer drar av kedjan #1
Christer drar av kedjan #2
Christer drar av kedjan #3 ... nämnde jag att hans hoj är sprillans ny?
Juan fastnade med sadeln i byxorna och rev upp dom. Silvertejp fixar biffen
Min bula, jämfört med friskt knä



































Såg inte så farligt ut framifrån



































Att kyla svullnaderna gjorde ont



































Snygg bula.. men på fel ställe
Minsta lilla skada på den där jävla knölarna gör så satans ont!

Nu ska jag kolla läget om afterbike!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Knäskydd? /Noj

Jonas l sa...

Juan får bli mer svetto så cykelbyxorna inte kan fastna i sadeln så ;)

STIZZE sa...

Jonas, mina kamrater kör typ allihop med baggyshorts :) Jag är en av ytterst få som kör endast lycra

Anonym sa...

Ja, vilken misslyckad rajd!
Du fick inte med det kedjebrott jag fick på den "långa" vägen hem.

Allt bra med knät idag?

/christer