torsdag 7 juli 2011

Monark mitt i sommarn, jajamensann!

Efter skogsrundan kände jag ett behov att träna mer, men jag var inte sugen på att åka ut i skogen själv då jag är lite nojjig med skador just nu. Tanken på att åka ut och trycka maxintervaller själv i sickla skiftets terräng var en läskig sådan.

Så jag slog en blick mot monarken, den har inte jobbat på två månader. Jag mätte crossens inställningar från bikefiten, höjde monarkens sadel 3cm och drog fram den 3cm. Efter det langade jag på vikter och försökte hålla mig strax under 240w, det klarade jag av men en intervall på 20minuter fick räcka. Pulsen låg precis som den skulle eller kanske något slag för högt men med tanken på värmen i rummet jämfört med hur det var i våras så är det nog fullt normalt.

Därmed kan jag konstatera att jag tappat 30w på de här knäproblemen och det brutna revbenet. Det känns trist att vara svagare mitt i säsongen än jag var strax innan den började, jag hade hellre sett en ökning från 270w till 280-290w på den här perioden, under förutsättningen att jag inte haft ont och fortsatt träna som jag gjorde innan. Men nu är det som det är, bara att göra det bästa av situationen.

Jag fick svar från Stefan Dahl att han åker med CRT både upp och ner till helgens mörksuggejakten, strax därefter ringde Peter Josefsson om att det då finns plats för mig i bilen! Så det blir alltså långlopp för mig på söndag, fan va skoj!

Inga kommentarer: