lördag 23 juli 2011

Dags för en räserrunda

Jag ska ut till farsta och cykla med hovets nybörjargrupp. Nybörjargrupp just för att lära mig köra belgisk klunga ordentligt, det kan va bra om inte tempot går långt över min kapacitet samtidigt som man ska lära sig detta, det blir lätt farligt då när tempot blir för ryckigt för mig.

Vevpartiet fick jag ihop igår, och kassett, och ny kedja sitter på. Det skrapar lite på vissa växlar, t.ex lilla kakan(34t) och minsta på kassetten, samt stora kakan(53t) och största på kassetten. Jag ska prova cykeln idag och se hur allt lirar, förhoppningsvis behöver jag inte göra mer förrän jag fått hem nytt vevlager.

När jag cykeln laddad med två flaskor sportdryck. På ryggen har jag med mig maxim gel, vilket jag hoppas kunna slippa. Frukost intas vid fikapause, om det blir nån, eller via gelen om det blir för tungt.

Inga kommentarer: