tisdag 5 juli 2011

Package has arrived!

Idag när jag satt i taxibilen påvägen hem från Karins tandoperation ringde en kille från DHL som ville leverera ett paket. Helt otroligt, det var första gången dom faktiskt ringer, och eftersom vi var nära hem väntade han på oss också.

När jag väl sprättar upp paketet märkte jag rätt snabbt att ett av paketen med maxim energy gels var skadat då en eller flera gels hade läckt ut i lådan. Den yttre kartongen var dock inte skadad, så det bör ha hänt redan hos CRC och inte med posten.

Jag mailade CRC och fick autosvar att dom återkommer inom 4-5 arbetsdagar p.g.a tillfällig backlog. Smakade på en energy gel och de var långt ifrån lika goda som enervits flytande gels är, men förhoppningsvis gör de jobbet rätt iallafall.

Jag plockade även upp mitt nya vevparti, och jag har ju sj'lvklart lyckat beställa ett 10-speed vevparti när jag har 9-speed växlar. Men det får funka ändå. Jag fick även två st vattenflaskhållare som väger 49g var och tre vattenflaskor.

Två paket, men packade olika. En kom i kartong, och en kom utan men var ihoptejpad? Misstankar direkt..
Och när jag öppnar ser det ut såhär längst hela botten



































Ett tungt vevparti, tillräckligt tungt för att inte bry sig om att packa upp det innan invägning
Flaskor som inte ska kunna läcka
En tiagra kassett som kostade mig typ 150spänn

1 kommentar:

Jonas l sa...

Oj, leva på gel med 2 så stora förpackningar? 10-delat vevparti fungerar ju utmärkt till 9-delat.