fredag 22 juli 2011

Tour de France 14:30 idag

Jag stannade upp i natt för att se kort-reprisen av gårdagens etapp, och ja jävlar vad spännande den var, även fast jag visste hur det skulle gå. Grym körning av andy, det här är min favoritcykling. Någon vågar utmana med massvis med mil kvar, med stor risk att bränna ut sig redan innan mål men även till dagarna som kommer. Det blir spännande vad som händer idag. Cadel Evans fick gå riktigt hårt han med så mellan honom och Andy lär det inte vara allt för stor skillnad i trötthet. Contador sägs inte ha någon chans längre då han tappade ytterliggare 1.5minut igår. Då är det Voeckler som kanske tjänade mest på gårdagens etapp energimässigt. Men han kroknade också rejält på slutet och han måste i stort sett ligga på andys rulle för att inte förlora mer, jag tror inte han gör det. Schleck har tagit av de vita handskarna och är redo att slåss på riktigt nu.

Nånstans tycker jag det är riktigt stort av Voeckler att ha gula tröjan så här länge och försvara den så väl som han gjort. Och Cadel Evans gillar jag också skarpt, däremot kan jag tycka att han som favorit kört lite väl defensivt där Schlekarna och Contador stått för attackerna och slitit ut sig. Och sen har vi bröderna schleck, det är dom grabbarna jag hoppas på. Helst Andy, men det vore grymt att få se Fränk på pallen också.

Såhär tippar jag dock att det står när cyklisterna är klara med TT imorgon
1a: Cadel Evans
2a: Andy Schleck
3a: Fränk Schleck

Inga kommentarer: