torsdag 14 juli 2011

Hellasrajd med spårvägen grabbarna

Det var en lyckad rajd idag! Jag tog med mig camelbaken med vatten och en flaska med sportdryck, jag tog även med mig två maxim gels. Det var tur det. För det gick snabbt idag och vi åkte en bra runda, först snurrade vi i sickla skiftet och sen hästskon ut på gröna, hela vägen till saltis och sen blåa tillbaka. Vid hellas fyllde vi flaskorna och cyklade sen hemåt via sickla skiftet igen.

Fyra personer var vi, och jag är nog den med sämst kondis i det gänget. Peter var krokig halvvägs och Harri var krokig på slutet, jag klarade mig att inte vara krokigast för att jag just tagit med mig så mycket dricka och gels. Harri körde på två vattenflaskor enbart.

Men det var en mycket lyckad rajd, riktigt kul att få köra mig trött och köra snabbt. Jag blev förvånad hur snabbt det gick på rotmattorna, imponerad av de andra faktiskt. Jag cyklade så fort jag kunde där men det gick inte att hänga på. Den övriga tekniken klarade jag av bra och ibland bättre, delvis för att det är mina hemmaskogar kanske.

Hur som helst, bra träning, bra sällskap, en riktigt bra eftermiddag!

Blev dock tyvärr inga bilder, jag glömde mobilen hemma..

2 kommentarer:

Ankan sa...

Å Harri som e så fin på bild...

STIZZE sa...

precis.... ;)