fredag 8 juli 2011

Inför mörksuggan

Nu är det frågan hur jag gör inför suggan, vi drar okristligt tidigt på söndag morgon så jag behöver snabbt styra om mina sovtider och lägga mig i tid ikväll. En dusch innan läggdags hjälper nog kroppen att slappna av, så gjorde vi natten innan ränneslättsturen och man somnade verkligen grymt bra efter det!

Flytande gels har jag massvis av och sportdryck likaså. Jag behöver kolla upp langningsmöjligheter och storleken på mina nya flaskor, dvs om dom är 750ml som jag hoppas. Kläderna är hyfsat rena så där är det ingen fara. Jag behöver fixa frukost till på söndag som äts i bilen.

Ja massa små tingel tangel är det inför tävling.. Något som är viktigare är hur jag tränar dagarna innan. Jag funderar på ett monarkpass runt lunch dagen innan dvs på lördag. 4x4 eller 2x20, fast kanske kortare än så eller färre intervaller. Det är iaf bra att röra på benen dagen innan tävling och ännu bättre att förbereda psyket på att lida, att vänja sig med smärta i benen. Viktigt bara att jag inte drar på mig sega ben p.g.a för tung träning.

Inga kommentarer: