Hur fan kan man dra nästan själv i 4h, i ett sällskap av tokstarka landsvägscyklister, och spurta skyltar? Riktig uppläxning av Per igår av oss allihop, det blir nog en bra säsong för honom kan jag tänka mig..
5 kommentarer:
Anonym
sa...
Asch, det var nog bara för att han hade dopat sig med en tävlingslätt CX utan dubbdäck. ;-)
Inte för att förringa per, men muntra upp dig Stefan :) Det här har jag mätt en del på, så klart. Vintercross versus tävlingscross: Utan dubbdäck +1 km/h, Högprofilhjul + 1 km/h, utan heltäckande skärmar + 1-2 km/h.
Detta vid vanlig distansfart. 3 km/h är motsvarande ca 30 w mindre som behövs trampas med en tävlingscross.
Jo men vi vet nog båda två att jag har en rejäl bit kvar att ens nå 30w ifrån Per. Lägg de där watten på de 110w som skiljer oss på fyror. Det blir nästan 50% av min styrka i skillnad. :)
5 kommentarer:
Asch, det var nog bara för att han hade dopat sig med en tävlingslätt CX utan dubbdäck. ;-)
/DT
Ja, det var nog BARA därför. :)
Ja tubhjul ger ju minst 75watt extra, det är ju bevisat nu för förra året blev jag nästan avhängd när jag körde MTB på snäckanturen:-)
Inte för att förringa per, men muntra upp dig Stefan :) Det här har jag mätt en del på, så klart. Vintercross versus tävlingscross: Utan dubbdäck +1 km/h, Högprofilhjul + 1 km/h, utan heltäckande skärmar + 1-2 km/h.
Detta vid vanlig distansfart. 3 km/h är motsvarande ca 30 w mindre som behövs trampas med en tävlingscross.
Jo men vi vet nog båda två att jag har en rejäl bit kvar att ens nå 30w ifrån Per. Lägg de där watten på de 110w som skiljer oss på fyror. Det blir nästan 50% av min styrka i skillnad. :)
Skicka en kommentar