torsdag 13 oktober 2011

"Är det du som är Viktor?"

Jag hade bestämt träff med en happyit via köp&sälj som skulle sälja en sadel åt mig. Och som förväntat stod det en stillastående cyklist vid mötesplatsen, right on time. Jag gick fram och med ett glatt léende frågade jag, "Hej! Jag ska träffa en viktor här, är det du?" Tänk er lite blink-effekter, glänsande vitt léende och skinande sol i bakgrunden.

Men denna herre hette visst inte Viktor. Han skulle inte heller sälja någon sadel. Och han tyckte INTE att det var roligt att en KILLE gick fram till honom och frågade om han var dennes date. För det verkade som om det var just så han tolkade situationen. Med ett nekande till mitt påstående grymtade han och rullade iväg 5 meter bort från mig och stod där istället.

Jag tyckte mest det var skoj även om han blev klart förnärmad! Vafan, han ska bli TACKSAM isåfall att jag ens skulle kunna tänka mig en gammal grå gubbe som honom, när jag själv är en pigg, fräsh och snygg ungdom i mina mest potenta år!

Inga kommentarer: