tisdag 25 oktober 2011

Tisdagsrajd med crossarna

Ikväll var det tisdagscross från hbb som gällde! Vi var ett gäng på 8 pers och fick ihop 2h cykling genom erstavik, älta, flaten, orhem, sköndal och hem. Jag lyckades knycka Enskededale(?) skylten vid pungpinan efter att man taktiskt glidit med på rulle, lagt på en rem när Johan gått upp och matat i backen mot slutet, lurade på rulle och satte in attacken helt utan respons av Johan.

Det är kul att köra skyltspurtrundor, när man är stark.. Annars är det fan jobbigt när man får motstånd, kanske behöver gå med tidigare och inte har mkt kvar att sätta in själv när det börjar närma sig.

Övrigt med rundan var dimman som var riktigt tät på sina håll, så tät att man inte kunde se långt framför sig ute vid erstavik. Riktigt kusligt väder, men rätt mysigt. Det är synd att man blir så fuktig av dimman bara.

Evo lyckades klota 200m in på rundan på den röda stenen på grusvägen från HBB, den som man själv varit så nära ett tiotal gånger. Sen lyckades han även gå om kull och doppa sig i vattnet vid långa bryggan ut mot flaten, den som går över utkanten av ältasjön.

Nu känns det ordentligt i benen, detta var precis vad jag behövde. Imorgon ska jag upp på monarken på GIH och svettas. Det blir samma pass som i söndags, jag genomled det passet men hade det rätt tungt.

Känns som om jag tappat lite igen vilket inte är kul, eller så är det för att jag stirrar mig blind på siffror igen. Det är ju lite typiskt mig att göra det.

Här rullar mtb-grabbarna/tjejerna iväg men vi crossare står kvar. Vi snackar hellre än cyklar.

Jag ser plågad ut, det här är väl.. nånstans.

Som sagt, mycket dimma var det bitvis..

Flaten har så grymma cross-stigar att köra på, grymt flow, trånga kurvor och lite pumptrack känsla här och där

Martin(stumpy@happymtb) lyckades även punka, men värre än så blev det inte!

Inga kommentarer: