fredag 7 oktober 2011

En hälsning från min arbetsplats!

Här sitter jag hela dagarna, gnetar in mig i databaser, logfiler från diverse system och allmän systemproblematik. Buggar, fixar, permanenta lösningar som temporära lösningar, långsiktiga som kortsiktiga. Jag arbetar som problemlösare, ibland behöver jag rensa skallen ett par minuter och tittar till bloggen och läser mailen. Sen är jag fräsh i skallen igen för en ny omgång med dumburken!

Sitter jag inte vid den här platsen är jag i nått av konferensrummen i diverse projekt som tekniskt råd delprojektledare, men oftast är det kaffemaskinen, soffhörnan eller de nya toaletterna vi har här på jobbet. Det kan väl även hända att jag glider förbi några kollegor och hånar dom på ett sarkastiskt och lekfullt sätt, precis som ni ser mig göra här på bloggen här ibland, på happymtb och i verkligheten.

Det är nog egentligen det bästa med jobbet, det är väldigt opretantiöst oss kollegor mellan, och man har riktigt bra vänner här.


Hur ser er arbetsplats ut?

2 kommentarer:

Jonas l sa...

http://cerrol.files.wordpress.com/2011/10/imag0409.jpg så såg min ut åt hållet idag

Anonym sa...

Ungefär som din fast jag har en laptop i dockningsstation. Kör Outlook på min 13" laptop och allt annan på externa skärmen.

Skulle aldrig falla mig in att ha en CX som bakgrund.

/Eskil