onsdag 19 oktober 2011

Träning hos micke

Det gick inge bra idag, inge bra alls. Pulsen var uppe på 20slag över vad den var senast, vi hade höjt belastningen 12w från senast. Med en bra bit över tröskel pulsmässigt och överjävlig känsla i kroppen klarade jag inte av 60min. Vid 35min sänkte vi motståndet 12w och fortsatte. Pulsen gick ner till fortfarande 10slag över förra veckans snitt på samma belastning. Pulsen spökade rejält idag, känslan spökade också rejält. Däremot visade laktat-testen att allt låg normalt till. Så det var nog bara jag som freakade ur när pulsen var konstigt hög.

Vi fortsätter på den nya höjningen och jag tänker ha vilodag inför söndagens pass.

Rycker jag inte upp mig är mitt mål på 2x20 med 300w som belastning innan mtbsäsongen drar igång väldigt hotat.

Inga kommentarer: