tisdag 25 oktober 2011

Shoppat inför vintern!

Nu har jag lagt hälften av orderna inför vintern som står inför dörren.

Jag har beställt:
1x Rapha Winter Hat
2x Schwalbe Marathon Winter
1x Skärmar till crossen
1x Shimano MW81 Gore-Tex Winter boots
6x Continental 28" slangar

Sen passade jag på att fylla på slanglagret med:
5x Continental 26" slangar
2x Vittoria 19-23mm slangar

Det som återstår är fortfarande:
Vinterjacka, sannolikt Giordana FR_C
Vintertights, sannolikt Giordana FR_C
Vindjacka, sannolikt Giordana FR_C
3 par handskar, sannolikt ett besök hos HESTRA-butiken på Norrlandsgatan 12 inne i stan
5-10 par strumpor, skidstrumpor kanske? Vet inte vart jag ska köpa för tillfället. Rekommendationer?
Skoöverdrag, osäker på vad jag ska köpa. Rekommendationer?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, då finns det lite att önska tills det lackar mot Jul! Hälsningar Tomten

Anonym sa...

Giordana är ett prisvärt alternativ. funkar bra.

skoskydd är biltemas neopren överlägsna i pris/kvalite.

strumpor satsa på lite olika...merino i olika längder tex giros merino strumpa är rätt bra eller endura om du vill ha en lite kortare o tunnare i merino. jag tänkte satsa på en extra hög i vinter från ullmax. merinoull o 35 cm långt skaft. supermums!

castrello

Johan (Black Planet) sa...

Skidstrumpor finns hos Addnature. Vet inte hur det är i UK. Sen är lager på lager som gäller när det är vinter. Önska ifrån tomten? Jo en lätt dunjacka att ha i ryggan på vinter om du stannar till.

Jonas l sa...

Hur många slangar gör du åt egentligen? Skidstrumpor fungerar fint, ett par schyssta ullsockar annars. Skoöverdrag kör jag PROs tjocka, fungerar hur bra som helst och har man vinterskor som du beställt så är det inte lika viktigt med tjocka överdrag de dagarna man behöver överdrag.

Hur kommer det sig att du beställer en massa smådelar istället för att handla lokalt hos din bra handlare?