måndag 3 oktober 2011

Tortyrträning ikväll

Jag var och gjorde tester med mask idag hos micke på gih. Först laktat och syreupptag på olika belastningar från 100w till 280w vilket är ett steg över min tröskel. Några mknuter vila följt av nästa test som är ett maxtest med 20w stigande varje minut tills utmattning.

Jag kände mig klen idag på cykeln, mentalt utmattad. Men jag krämade nog ur allt jag hade ändå. Slutade med 2 under min tidigare uppmätta maxpuls och den kan ju skifta från dag toll dag så det är godkänt!

Efter cykelpasset fick jag köra maxtest i benpress, det är inte lika hänsynslöst som testcykel, men efter allt i kombination blev det jobbigt att gå i nerförsbackar på vägen hem.

Det ska skönt att få i sig lite mat nu!

En annan sak är att jag har jouren denna vecka, igen. Sen går det väl en vecka till och sen får jag den igen. Nästa gång är det två veckor mellan gångerna. Det är sjukt störande eftersom jag blir så låst men det klirrar extra i kassan och det behövs!

Inga kommentarer: