lördag 15 oktober 2011

Slö dag

Jag behövde en rehabiliteringsdag idag för att hålla mig samman, mentalt. Jag har inte lämnat lägenheten. Jag har heller inte bloggat eller tänkt på cykel idag.

Meningen var egentligen att jag skulle köra GIH-passet idag istället för imorgon, eftersom jag ska köra tävling, dvs kompiscrossen imorgon. Istället blir det dubbla pass imorgon söndag.

Först en ~40min cykling runt tröskel och strax över med en tung start, ett par minispurter för att komma ifatt ryck eller egna vurpor samt en eventuell spurt på slutet. Sen är det direkt hem till monarken som gäller.

Nästa vecka räknar jag med att komma igång med riktig träning igen då stygnen tas bort på tisdag. Jag hoppas även att min halsonda som jag haft i ~1.5 vecka nu går över och att förkylningen som varit jättenära de senaste dagarna, inte kommer tillbaka utan fortsätter att tyna bort igen.

Nu ikväll har jag preppat crossen, av med flaskställen, på med gamla ovala hjulet med glappande nav, eftersom jag inte har verktyg för att sätta kassetten på nya bakhjulet. Båda hjulen har 2.0bar i sig vilket är 0.5bar mindre än jag kört tidigare.

Jag går upp nån gång runt 07:30 imorgon bitti och räknar med att cykla hemifrån senast 08:20, för att vara säker på att komma i tid.

Klockan 9:15 är det nummerlapp som ska monteras på, och förhoppningsvis någon bekant att snacka lite strunt med. 9:30 är det banvisning, 9:45 går starten.

Kläderna jag ska ha på mig är nytvättade och framtagna. Det är bara att slänga i sig en macka, sätta sig och skita på toa. Det där med att skita har blivit en ritual innan samtliga cykelrundor, varför blir jag alltid skitnödig när jag drar på mig lycra? Är det mitt undermedvetna som vill lätta på dövikt, eller rädslan av att bli skitnödig vid startlinjen, eller nervositet?

Allt är redo..

1 kommentar:

jens sa...

vänta nu, du har haft ont i halsen, tränat ändå, o undrar varför du fortfarande har ont i halsen? :D