tisdag 4 oktober 2011

Muskelbiopsi avklarad!

Det var faktiskt inte så farligt som det kunde ha varit och ser ut på diverse youtubeklipp man kan hitta. Jag vågade dock inte titta på, då jag som sagt är lite känslig mot sånt där.

Det börja med rakning av vänster lår, lite tvätt av huden och sedan bedövning i form av spruta(or). Efter några minuter provade de att snitta upp huden men det gjort ONT, bedövningen hade inte verkat. Efter 2-3 till sprutor och lika många försök att försöka snitta upp så kändes det tillslut inte så farligt längre.

Sen var det ner med själva biopsiverktyget i vänster lår. Det kändes precis som sekunderna efter man får ett riktigt hårt slag på en muskel, det trycker och domnar. Och ungefär så känns det fortfarande såhär en timme efter ingreppet, ett ömmande lår.

Kent som gjorde biopsin på mig var riktigt trevlig och lugn vilket såklart underlättar en orolig själ, distraherade mig med att ställa massa frågor om hur jag tränar och lite olika teorier om träning. Jag tycker de skötte sig ypperligt och jag behöver inte känna någon större oro inför nästa gång som blir om ~8-9veckor nånting.

Tryckförband för att stoppa eventuella blödningar närmaste timmen efter ingreppet



































Ett fint omplåstrat lår, vad som döljer sig där bakom vill jag inte se



































Såhär kan det annars se ut vid själva ingreppet














Eller såhär..

1 kommentar:

DrGT sa...

Bra kämpat - nu är du väl ingen vekling längre?