lördag 12 mars 2011

Årets hittills bästa cykeldag!

Idag var det helt klockrent väder ute, några plusgrader, sommardäcken(Schwalbe CX Comp) på och världens rull utan att behöva bestiga is eller snömodd.

Vi var en hel samling cyklister idag, jag var inställd på att det skulle bli jag, johan, ubu och kanske någon till. De där "kanske någon till" blev hela tre stycken vilket var Bang(Globalistic), Martin(Stumpy) och Björn-Olle(Body_odour). Mycket gott sällskap med bara trevligt folk!

Sträckan vi körde blev på Bangs förslag och jag måste säga att det var helt klockrent. HBB - älta - bollmora - vendelsö - brandbergen - haninge - årsta havsbad - västerhaninge - FIKA - västerhaninge - årsta havsbad - brandbergen - vega - trångsund - skogås - haninge(?) - farsta - pungpinan - HBB.

Totalt drog vi ihop ca 80km med okänd snitthastighet. Innan fikat gick det rätt sakta då Bang valt fel hoj, en hybrid eller något åt det hållet med 45mm däck som såg tungrullat ut. På hemvägen trampade vi på lite friskare, jag hade kunnat hålla högre tempo tack vare det fantastiska rullet jag hade, men det var nog en bit över 25km/h ändå om jag bara gissar lite vilt. Får se om jag kan skramla ihop lite bättre fakta så småningom och uppdatera här. 4h 20min inkl semmelfika i västerhaninge vilket säkert var på 30minuter ungefär.

Det blir lite bilder idag som bang och johan tog

Vi började rundan med mekstopp efter 70m, bang behövde hämta luft

Som ni ser så var vädret helt perfekt. Här igenom älta, och vil höll oss på bilvägen nästa hela dagen

Här ser ni träskmonstercykeln, inte många pallar hänga med crossar på mountainbike/hybrid eller vad det nu är




































Och nä, det gick visst inte heller ;)




































Ubu körde på ett hemmabygge med gammal och cool ram. Men den vägde en del





































Random bild som visar hur bra vägarna var idag

Johan och Martin..

Längst ner till höger skymtas martins dura-ace stevens cross som vägde in på nånting på 7kg. Helt klart den lättaste cykeln i skaran, och dyraste. :)

Här börjar bang få semmelvittring, grymt nära fikat

Äntligen framme på Konditori Paus i västerhaninge centrum

Cyklarna fick inte komma in... Johan hade lås med sig så att jag kunde fika i ro

Dagens höjdpunkt, "stans bästa semla"! Javisst var den god, men hur definerar man stan i vh? Storstockholm eller bara vh? För den är ingen konkurrens mot Lux semla, även om denna faktiskt var riktigt fin den med!


Semlan står på bordet, jag börjar klä av mig och Johan passar på att lite pervers ta bilder som han sen la upp på internet..





































På vägen hem var tempot högre så därför blev det inga fler bilder... Men dessa glömde jag få med ovan, kommer i lite fel ordning men håll till godo!



Björn-Olle glad att vi är framme


Martin spänner cykelmusklerna, och en bättre bild på den snygga cykeln




































Vilket väder... björn-olle och jag..




































Bang fikar och mår gott

Vilka underbara vägar.. och väder..

That's it! Vilken grym cykeldag!

6 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Det enda som är viktigt är ju om någon la upp en gps-fil någonstans... :oD

Fikasvettot sa...

Du hittar väl, Johan?

Mycket bra cykeldag, som sagt.

Johan Andersson sa...

Jag hittar ju vissa vägar men nya uppslag är alltid välkomna...

STIZZE sa...

Jag visar den med glädje annars. Men man hinner inte en söndagsrunda tyvärr, dvs om man inte vill va hemma typ kl 11-12 på natten :)

Johan (Black Planet) sa...

Men det är väl frågan om snittfart Stizze? Rundan tog 3h 8 min i rulltid ca.

STIZZE sa...

25.5km/h enligt den beräkningen då, om man påstår att vi rullade exakt 80km vilket du också hade som ungefär siffra?