tisdag 8 mars 2011

Nya däck till scalpelen!

Ikväll sätter jag på nya/gamla sulor på scalpelen som jag hade tänkt låta sitta kvar till i början av april eller tills snön försvunnit. Så småningom ska jag som sagt köra med Rocket Ron och Race King och jag kommer nog börja hyfsat tidigt med dom.

Jag var ut till karlaplan och köpte ett sprillans men beggat Maxxis Advantage däck som kommer få sitta baktill på cykeln. Fram kommer jag plita i ett Maxxis Minion DHF som är Christers gamla sula från treken vilken han som hängivet Stisse's Mountainbike Blogg-fan donerar! Han har beställt ny hoj, eller ska iallafall beställa så snart han fått sin trek såld. En stumpjumper fsr evo, det blir nog rejält med smutt!
Så ikväll blir det premiär med grepp men även dåligt rull. :) Kommer bli skoj som attan såklart!

2 kommentarer:

Jonas l sa...

Oj, inte så snabba däck du tänkt köra med nu i mars. Varför så grova?

STIZZE sa...

Nä precis, helt vidrigt tungt att cykla med dom idag. Blir vilodag imorrn.

Jag kör dom för att få grepp, vi har ingen barmark nånstans i skogen nu och terrängen blir inte enkel när snön försvinner heller. Tungrullat ger bara starkare ben så det gör mig inget att få kämpa