fredag 25 mars 2011

Tävlingar och viktnedgång

Nu är jag anmäld och betald till årets Långa Billingeracet och Lida Loop, faktum är att jag är den enda cyklisten i tävlingsklass som har anmält sig hittills, inbjudan öppnades precis nyligen dock. Klockan 11:00 den 15:e maj går starten för Långa Billingeracet i skövde, det blir första gången jag kör det loppet och förväntningarna är höga! Sträckan är 81km och jag kommer att köra hela långloppscupen i elitklass. Nästa tävling i långsloppscupen är Lida Loop den 12:juni och detta är min första prio 1 tävling för säsongen. Jag körde Lida Loop förra året i double loop motion, dvs 45km av loppets totala längd 65km. Banan är mycket fin och erfarenheten var jättebra och hookade mig rejält för att köra fler tävlingar.

Detta är alltså tävling #1 och #2 i långloppscupen och båda har öppnat för anmälan, jag hoppas att jag får se fler av er på långsloppscupen i år. Tänk på att motionsklass inte behöver tävlas, lika många som "tävlar" i dom klasserna ser det också som rena cykelevent där man bara delar upplevelsen och njuter av cykling och ett stort arrangemang! Efter loppet spolar man av hojarna, tar en dusch och sätter säg i gräset och njuter av sommarvädret med lite god mat.

Något annat som jag gått och väntat på i flera dagar att få kläcka ur mig, som jag fortfarande inte får kläcka ur mig fullt ut än.. är att jag ligger sjuukt nära mitt viktmål till tävlingssäsongen nu. Eller egentligen har jag redan nått målet, men jag ökade målet med 100g(!) och därmed är det inte uppnått än.

Så här har de senaste invägningarna sett ut:
70.0kg
70.0kg
70.3kg
70.0kg
70.1kg

Målet är SUB70kg, men egentligen satte jag målet till 70.0kg stabilt, och det tycker jag väl ändå att siffrorna återspeglar. Fast helst vill jag ju se siffran gå ner under 70.0kg en gång också, jag vill bara se de där siffrorna 69 ihop en gång innan jag är nöjd och känner mig klar! Och jag har exakt en vecka på mig, men det blir ingen utecykling i helgen så det är inte många kcal som kommer brännas. Det är även vilodag två dagar nu och passet på söndag är bara ett monarkpass och där blir man stark, men man bränner inte många kcal.

Inga kommentarer: