tisdag 23 augusti 2011

Fortsatt träning idag..

Man kan inte ta igen förlorad träning på ett lika effektivt sätt jämfört med om man inte hade missat den från första början. Men självklart hjälper det att köra intenstivt vissa perioder för att komma ikapp förlorad träning, eller iallafall nära den, jämfört med att bara mala på med ett halv mediokert träningsschema med 3-4 pass i veckan.

Det är så jag tänker idag då jag bestämt mig för att köra dubbel(trippel) pass. Fyror har jag redan genomfört, och jag vill ha mer vo2max träning då jag satsar på denna typ av träning innan finnmarksturen på lördag. Så antingen blir det fyror när jag kommer hem med ett jävla stressande, och sedan dyka upp vid HBB vid 18:30 för att köra tisdagsrajd i lugnt tempo. Alternativt om tiden tryter blir det backträning med fri kadens uppför HBB med så många rundor, max 6st, som jag hinner innan tisdagsrajden.

På tisdagsrajden ikväll tänker jag mysa, dvs inget fokus på träning utan bara att leka runt och köra med stora-hjul-gubbarna. Kanske får jag t.o.m jobbigt att hänga med där med garanterat tunga ben.

Innan fyrorna vid lunch hade jag käkat två knäckemackor. Till sen lunch har det blivit två äpplen, ~40g choklad och ett par kakor på företagsfikat. Min middag kommer jag troligen inte äta förrän jag kommer tillbaks från tisdagsrajden ikväll.

Jag ställde mig på vågen imorse förresten, jag har ansträngt mig lite med min viktnedgång i ett par veckor nu. Jag gick ju upp till 75kg under perioden när jag hade knäproblem, jag slarvade och unnade mig lite väl mycket öl och gottigheter under den perioden så det var inte konstigt att jag snabbt gick upp igen. Men imorse så var jag åter nere i 72.7kg med sub70kg som mål.

Det är ett mål jag redan haft tidigare och har lyckats med. 69.9kg är min matchvikt, det är där jag vill vara, både för cyklingens skull och för mitt eget välmående i form av nöjdhet och självförtroende. När jag når 69.9kg nästa gång vill jag på allvar planera min brösttatuering, "ain't life grand" ska det stå med någon snygg text. Micke på http://platinuminktattooco.blogspot.com/ verkar mer än kvalificerad, även Karins tatuerare Blanco på http://lifestyletattoo.blogspot.com/ är grymt jävla duktig och han har bara hållt på i ett fåtal år nu..

Texten "aint life grand" är albumnamnet på min favoritskiva, skriven av min favoritmusiker, namnet på en av mina favoritlåtar och ett jävligt bra ordspråk som lyfter mina smilbågar till det positiva varje gång jag ser texten eller hör låten.

Inga kommentarer: