tisdag 30 augusti 2011

Tjugor på morgonkvisten

Jag bestämde mig att gå upp 6 och träna imorse, oj vad jag ångrade mig när jag vaknade eller snarare väcktes.. Jag är ingen morgonmänniska, inte om jag vaknar av väckarklocka iaf.

Men efter 10minuters tjat av Karin och en katt som ville mysa i sängen, vaknade jag till och gick upp. Den där katten är rätt bra på att väcka mig, både med hans gälla skrik efter uppmärksamhet och hans mysiga kurrande när han lägger sig intill än i sängen och vill bli klappad på magen.

Hursomhelst. Efter 20min satt jag där och frustade på monarken, i fuktiga cykelbyxor som inte hade packats upp sen igår. Uppvärmning på 5minuter på 180w vilket kändes som typ 250w helt utan kick i benen.

Sen drog jag igång, 230w och tjugo minuter. Jag fick övertala mig själv flera gånger om att hålla kvar, huvet ville avbryta eller korta ner till 10/15 minuter men jag fortsatte hela tjugan med slutpuls på 173.

Andra tjugan gick lite sämre även om jag varken sänkte motståndet eller kortade ner passet, däremot gav jag mig själv några 10sekunders pauser här och där. Troligen lite sämre träningverkan men borde inte va så farligt. Hellre det än att korta ner eller sänka kände jag.

Inga kommentarer: