onsdag 24 augusti 2011

Viktbloggen..

Imorse vägde jag 72.0kg, säkert en missvisande låg vikt men jag gnäller inte. Ner under 70 sträcket ska jag, vad ska jag sätta för måldatum. Eller är det dumt att sätta ett måldatum kanske? Det kan ju få mig att både slarva för att jag når målet i förtid, eller att stressa onödigt på slutet och sabba nån tävling p.g.a det, eller det värsta att släppa allt på datumet för att jag tror mig vara klar.

Den här gången tänker jag inte göra misstaget att "andas ut" när jag nått målet. Då gäller det att gå tillbaks till "normalt intag" och hitta balansen där jag står still i vikt och inte fortsätter rasa eller ökar på igen, jag räknar med att det tar någon månad även den fasen.

Jag vill väga sub70 även morgonen efter en stor frukost, en stor lunch, en stor middag och ett par öl till. Marginal och balans denna gång alltså.

Inga kommentarer: