fredag 19 augusti 2011

Fyror på monarken

Jag ville fira helgen grandiöst, så först stannade jag förbi min favoritbutik och glodde vidare i cannondale katalogen på 2012 cyklarna. Efter kanske 45min läsandes och drägglandes på olika modeller och komponter stängde dom och det var dags att gå.

När jag kom hem drog jag på mig mina eminenta cykelbyxor och funderade ut vilken belastning jag skulle ställa in monarken på. Det blev lite uppvärmning och sen drog jag igång fyror på 264watt. Passet gick bra, kontrollerat och stabilt. Men det kändes riktigt tungt i benen och jag nådde bara 180 puls på sista intervallen vilket precis kommer inom gränsen av 90% utav maxpuls, en hel del arbete för pannbenet behövs nog göras. Alltså borde jag även kunna klara av lite lite till på fyror. Det bekräftar även att 220w på 20 minutare bör vara en bra belastning inför nästa EB pass.

220w och 264w. Jämför det med 270w och 329w, det är mina rekord i våras på dessa typ av pass. Tråkigt att leva på "gamla meriter" men mentalt är jag fortfarande kvar i dom siffrorna. Jag misstänker att jag har en flaskhals nånstans i min fysik, samt att jag självklart är allmänt svag jämfört med tidigare. Jag ska försöka att inte snöa in mig för mycket i siffror den här gången även om jag kommer nämna dom, det viktigaste är att jag fortsätter att träna så kommer det där lösa sig av sig själv.

Vad skönt att det är helg!

Inga kommentarer: