lördag 27 augusti 2011

SM i långlopp

Nu sitter jag i CRT bussen på väg hem till kära el'stockholmo. Dagens cykling var både positiv och negativ. Cykelns drivlina strulade från start till mål och sänkte mig enormt, kvaddade mitt knä mot styret ett antal gånger och fick mig att såsåka med taskig motivation delar av loppet. Varje gång jag ställde mig upp hoppade kedjan över klingan och oavsett vad jag gjorde slog den rätt mkt på kassetten hela loppet.

I mål gick jag 43minuter efter killen som sitter bredvid mig i bussen och nu har SM-titeln, 28.8% efter vinnartiden är grymt bra resultat för mig, speciellt med tanke på omständigheterna. Jag drack även dåligt men ändå varken krampade jag eller bonkade i dagens stundtals riktigt varma väder. Det fanns helt klart mer att ge.

Jag tror träningen sen cykelvasan har gett resultat. En stor redogörelse kommer imorrn!

Inga kommentarer: