torsdag 11 augusti 2011

Resan mot cykelvasan har börjat!

Jag sitter just nu på bussen till mora där jag blir hämtad ikväll. Jag kommer sova i orsa i helgen och all fokus är nu på säsongens största tävling, cykelvasan.

Scalpelen är redan framme i orsa, den ska cyklas på imorrn och sedan gås igenom i detalj återigen för att dubbelkolla att allt lirar. Jag plockar även med mig ett conti raceking däck som ska få pryda framhjulet, bak kommer jag köra furious fred. Därmed bestämde jag mig alltså för att köra vasan på mountainbiken och inte bygga om crossen med rakt styre och mtb reglage. Jag samlar erfarenhet och återkommer på den bäst lämpade cykeln, för mig, nästa år.

Imorrn ska jag hämta nummerlappar i mora. Jag är lite osäker på min anmälan, det står "DH90 M" på klass, det låter som motion i dam/herr klass men jag anmälde mig ju till tävlingsklass. Blev ännu mer orolig när andra tävlandes i tävlingsklass hade H90 som sin klassbetäcknig. Jag får styra upp det där imorrn, samt ordna till min seedning till rätt fålla.

Det ska bli kul att få se arrangemanget på plats och hur organiserat det är, detta lopp är trots allt flera gånger om, större än alla andra långlopp i sverige.

Jag är lite nervös nu, men på ett bra sätt. Taggad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra val av däck, men främst cykel.
Banan är i stort sett torr och är mest grusvägar, grusstigar och traktordoubletracks.

/PinHead

Per-Anders sa...

Lycka till!!