Jag tvättade av cyklarna och avfettade drivlinorna då alla var mer eller mindre skitiga. Jag snackade med Jonas på cykelspecialisten och min nya ram var skickad från Holland nu så den kan dyka upp innan veckan är slut om jag har tid. Samtidigt behöver Klas tillbaks lånecykeln jag har och båda cyklarna var smutsiga.
Jag hade även tagit upp min gula F1000 eftersom jag tänkt putsa lite på den och lägga ut för försäljning så det passade väl att tvätta av den ordentligt också. Men eftersom den har svarta gaffeln på och vise versa med den svarta F1000 cykeln så behövde jag ta upp båda så jag kan meka av och sätta rätt gaffel på rätt cykel. Så varför inte tvätta den cykeln också..
Sen har jag ju även min cykelcross som inte blivit tvättad sen breveten lördagen förra veckan. Och denna cykelcross har jag nu tänkt att sälja. Den har tjänat mig mycket väl och är en grymt skön och bra cykel, men jag känner helt enkelt behovet att byta upp mig då jag även ska köra vättern till sommaren 2012. Jag vill inte ha ytterliggare en cykel här hemma i lägenheten så därför satsar jag på en riktigt fin cykelcross istället att köra både på landsväg och i crossterrängen.
Så, vad är det för cykelcross jag har tänkt att skaffa då? Det kan nog de flesta gissa sig till som läst bloggen eller känner mig. En Cannondale SuperX har lockat mig oerhört mycket, och jag har bestämt att slå till på stort med Sram RED komponenter. Cykeln kommer även med Ksyrium Elite hjul vilka ska vara bombsäkra vilket är precis vad jag vill att de ska vara. Jag kommer dock behöva flera hjulpar till denna cykel, vinterhjul, tävlingshjul för cross och landsvägshjul.
6 kommentarer:
En grymt läcker cykel!
60mm kokos till VR. Jag var ute med mina högprofil idag och det är som en dröm :)
/Eskil
Det där blir ju toppen. Även fast den kostar en slant kommer den ju antagligen bli billigare än två hojar som bara är halvbra. Har haft funderingar på att göra något liknande men köper nog en fincross när min kub väl ska bytas. Kanske en SuperX, vem vet......
Tackar! :)
Ja det känns som en vettig lösning faktiskt. Är lite orolig om hur den kommer må i vinter, men med vinterhjul och nån ful-drivlina kanske jag inte behöver sörja lika mkt. Får ju se till att "bygga om den" till sommaren igen med nya lager etc så den håller sig tiptop.
Blir nice. Ett par tubhjul så är VR en lätt match :)
Inte tub. Kanttråd är snabbare, bevisat under VM i köpenhamn. Nu finns det även 50g slangar så då blir det knappt märkbart tyngre.
/eskil
Skicka en kommentar