onsdag 31 augusti 2011

Cykelcrossen rullar igen

Jag rullade ner till concept store och fick hjälp att få ihop kedjan igen och justera lite växlar på crossen. Patrik meddelade att det redan för länge sen var dags att ta och rengöra naven på hjulen och egentligen att dom där hjulen är helt slut, vilket jag redan visste dock. Naven får bli nästa projekt för mig att lära mig att göra nu när jag lärt mig byta vevlager, vevparti och kassett.

Båda mina cyklar skall gås igenom, putsas och mysas med. Till nästa vecka skulle jag vilja ha båda cyklarna i toppskick igen. Funderar på att lämna in båda två för att byta vajrar och höljen, undersöka styrlagret på scalpelen som jag tycker börja låta lite skumt, antingen behövs det nytt eller så behövs det smörjas.

Att jag inte har en ordentlig yta att meka på och förvara verktyg på är riktigt tråkigt. Det är svårt med plats med två personer i en 44kvm lägenhet.

Magnus nya ram hängde i mekstället och höll på att skruvas ihop när jag var förbi concept store, ser riktigt bra ut!

Inga kommentarer: