onsdag 17 augusti 2011

Tjugofem+ tävlingar för min del 2011

Jag har precis lagt till 5st Keps Cup / DM serie tävlingar under Tävlingar & Resultat.

Totalt har tävlingsschemat ~32 tävlingar som jag planerat köra. Några har blivit inställda, flera är genomförda, ett par blev brutna, flera är kvar och en serie är jag osäker på antalet tävlingar det blir. Men det kan nog tillkomma några till tävlingar på cykelcross om jag har tur, det vore skoj att åka och turnera landet lite i höst också för att köra de officiella cykelcross tävlingarna. Även fast jag har en +10kg cross med kanttrådshjul.

Mina tävlingar består av..

24st mtb tävlingar
- 3 blev inställda av arrangör
- 12 har jag startat i
- 3 slutade i DNF
- 9 återstår innan säsongen är över

1 upp till minst 6st cykelcross tävlingar
- Den största är Stockholm Cyclocross Kungsträdgården
- Kompiscrossens serie skall jag köra
- Är transporten hyfsat smidig lär jag utöka cykelcross tävlandet i höst

1 löptävling i form av sickla loppet som är 10km, hittills har jag bara tränat en enda gång och benen var "sönder" i flera dar efteråt, men distansen klarar jag av och jag siktar inte på någon tid utan bara att genomföra loppet

Inga kommentarer: