fredag 26 augusti 2011

Packat och pendlat inför finnmarksturen

Igår packade jag till finnmarksturen, det blev riktigt sent och få timmar sömn. Förhoppningsvis däckar jag i bussen upp och mer eller mindre omedelbart när vi kommer fram i ludvika ikväll. Jag behöver sömn mer än något annat. Vad min cykel behöver mer än annat är en ny länk ordentligt isatt i kedjan. Jag bytte kedja igår men min kedjebrytare från biltema var sne och förstörde länken där jag satte ihop kedjan. Jag har 6st extra-länkar med mig och ska förbi jonas på lunchen för att få hjälp att montera den ordentligt. Är även osäker på kedjelängden så det kanske blir att ta bort två länkar istället för att byta ut den som gått sönder.

Imorse slängde jag upp stora väskan på ryggen och cyklade till jobbet, kedjan höll ihop ända tills liljeholmsbron där den fick stryk i en uppförsbacke, men jag kunde rulla över bron så det var ingen fara.

Efter jobbet cyklar jag till sundbyberg och möter upp CRT bussen 17:45, sen bar det iväg mot långlopps SM..

Inga kommentarer: