tisdag 16 augusti 2011

God morgon tisdag!

Vilken strålande dag, solen skiner, sommarvärme på 27 grader, fåglarna kvittrar och.... nä vem lurar jag egentligen..

Hösten står på husknuten och cyklistpolarna hotar med PANNLAMPA till kvällens hellasrunda. Jag vägrar, jag tänker köra skog i totalmörker om det så blir... Eller ta rulle med någon som har lampa med sig.

Det är tisdagsrajd ikväll, själv känner jag mig inte riktigt i "form" då det faktiskt känns lite som en sträckning i lårmuskeln eller knäväcket samt en ganska stark träningsvärk insida/ovansida lår, även det höger ben. Samtidigt så tror jag det är bra att veva runt benen lite, men kanske att ta det lite försiktigt.

Efter jobbet blir det att rejsa hem, plocka ihop cykeln som står upp och ner i badrummet utan hjul, justera frambromsen(vilket man alltid behöver göra efter man plockat bort framhjulet), tvätta cykeln och troligen justera bakbromsen som just nu ligger i och gnisslar efter vasan.

Har jag tur hinner jag till 18:30 då rajden börjar.

Inga kommentarer: