onsdag 24 augusti 2011

Tävling utan storklingan ikväll

Ikväll är det nästa tävling i keps cup/dm. Det är ute i täby som vi hojar och jag jobbar utan möjlighet att gå tidigare så det blir intressant hur det blir med tiden, det är faktiskt en bra bit ut dit och pendeltåget får jag inte åka med under rusningstid. Så det blir att tugga asfalt liljeholmen - täby innan tävlingen, jag slutar 17 och samling är 18, absolut senast bör jag va där 5-10minuter innan 19 men då missar jag banvisning.

Som jag skrev igår har jag lite för kort kedja så det blir att ligga på lillklingan eller mycket försiktigt tänka på hur jag växlar på kassetten på storklingan. På tävlingen har jag inte tid att tänka så där kommer jag skippa storklingan helt och hållet, men det är ju möjligt att jag kan använda den iaf till täby nu efter jobbet.

Enligt min gps på mobilen är det 31km, men då visar den någon omväg upp till sollentuna för att runda sjön för att sedan gå söder ner till norra delen av danderyd innan man åker norr igen mot täby. Hmm, det känns ju inte riktigt optimalt, undrar om jag kan förbättra den där vägen och slippa en mil på något vis, annars är jag nog körd att hinna till tävlingen. Det är ju inte så kul att behöva slita ut sig på transporten till tävling heller, men vad gör man inte.. Träningen är det viktigaste för mig, inte resultatet ikväll.

Jag ska höra med nån kollega om hur vägarna ser ut förbi bergshamra, danderyd, djursholm etc..

Inga kommentarer: