tisdag 9 augusti 2011

Start för XC DM i stockholm nästa vecka!

Årets DM blir en serie precis som förra året med 5 deltävlingar. De första fyra tävlingarna kräver ingen anmälan utan man dyker bara upp och kör, däremot till finalen behöver man anmäla sig och ha licens. Finalen är obligatorisk att starta i, men annars är det totalställning i poäng som avgör placeringarna.
Alla tävlingar förutom den första och sista kommer köras på onsdagar, den första blir en torsdag p.g.a något påhitt utav SCF och finalen körs en söndag.

De första tävlingarna har samling kl 18 med start kl 19.
Finalen har samling kl 10 och start kl 11.

18 augusti Spårvägen CF, Flottsbro
24 augusti MTB Täby
31 augusti Tullinge
7 sept Järfälla CK (prel start kl 18.30 pga mörker)
11 sept Sportson CK

Just finalen den 11 september krockar med Smeracet som jag har planerat köra sen i vintras. Vi får se hur jag prioriterar men jag hade verkligen sett fram emot smeracet så det blir ett svårt beslut.

Om jag kör finalen i DM hoppas jag kunna vinna titeln "sämst i stockholm"

Inga kommentarer: