onsdag 15 maj 2013

7 timmar i sadeln igår!

Igår pendlade jag först i mystempo genom hellas på morgonen, med skogsavslut på fem svåra i sickla skiftet. Det var en riktigt mysig start på dagen med en timme i sadeln.

Eftersom jag var uppe tidigt hann jag ut från kontoret igen kl 16:00, var iväg österut i stan och köpte en Garmin Edge 800 begagnad för nån tusing. Begagnad, men oanvänd, i kartong med allt inplastat, för inte ens halva priset.

Vände sen igen mot Specialized Concept Store för att inhandla ett styrfäste som slarvats bort(men jag ska få det idag av säljaren), rullade runt lite och mötte upp tisdagsrajden vid hammarbybacken kl 18:30.

Vi rullade rätt fort vidare och fick till en rätt stor grupp som normalt brukar innebära en hel del problem, men det blev nästan inga mekpauser och gruppen höll ihop väldigt bra så det var inte långa väntetider. Vid 21:00 var vi tillbaks vid hammarbybacken och jag började rulla hemåt, jag hade bara ätit lunch och gick sen helt på vatten så jag var rejält mosig. Hem-pendlingen tog mig en timme med väggen som sällskap, så 22:00 tittade jag på klockan när jag äntligen steg in igenom dörren, väldigt nedfrusen och slirig. Det blev chips i duschen och två varmkorvar som gick smidigt att hämta i kylen och värma på. Sen direkt i säng, hann pilla med gps:en i 10minuter innan jag däckade.

1h morgonpendling och 6h kvällscykling. Men effektiv tid gissar jag på knappt 6½h ungefär. Inte så illa pinkat och jag är nöjd! Mina knän är dock inte nöjda, de har känt av de nya skornas klossar som sannolikt inte sitter som de gamla även fast jag gjort mitt bästa med att kopiera dess inställningar samt har identiska skor. Vi får se hur jag löser det, måste lösa det inom kort!

Tisdagsrajdens sällskap





















Min nya cykeldator/gps som ska användas för kartfunktionerna, att kunna cykla långt på landsväg. Ska fixa lite nya kartor i den bara.

Inga kommentarer: