fredag 17 maj 2013

Tyresö Kommuns arbete för cykling

Jag frågade @TyresoKommun på twitter vad som görs för cyklingen inom kommunen och fick svar bara dagen efter. Riktigt smutt med kommunen på social media.




Jag kollade platserna och ja det behövs cykelbanor på alla dessa platser. Vart mer det saknas har jag sämre koll på. Förutom på brevik men där är arbetet igång och delvis färdigställt. Dock inte "hela vägen ut", vet inte hur mkt de planerar att bredda vägen samt addera cykelbanor på men de har väl kommit 1/3 av brevik iallafall nu.

Vad ska man mer begära för cykelpendling och cyklingen i allmänhet?
- Plogat på vintern
- Sandat/saltat på vintern
- Gatulyktor
- Grön våg vid trafikljus
- Att cykelbanor/gångbanor har refug mellan sig
- Inga hål i cykelbanan
- Grönområde att cykla i
- Mountainbike-stigar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mannen! Skönt med bra känslor i kroppen o själ! Men du, en fråga! Ska du upp till Falun o LångaLugnet!?
Mvh/oliver

STIZZE sa...

Japp jag ska dit! Men om du tänker på skjuts så blir det lite speciell färd. Jag ska till järvsö redan torsdag kväll och cykla downhill, och så drar vi till falun tidigt på morgonen från järvsö.

Anonym sa...

Ok! Vurpa inte den här gången då ;-)
Ses där på söndan...
Ha det fint så länge...
Ps: Slå ett pling ifall du vill cykla med sällskap...073-2671054
/oli