tisdag 7 maj 2013

Ni downhill-cyklister är helt jävla GALNA!

Men jävligt balla också! Stor respekt till alla som för det första vågar, och för det andra bemästrar att hålla en cykel i luften genom stora hopp och galenskaper. Tyvärr kan ju en annan inte cykla så det är tyvärr inte för mig, vilket jag överbevisat mig själv på. Jag ska förresten tillbaks till Järvsö Bike Park på öppningshelgen fre-lör i slutet på maj, och köra långlopp i falun på söndagen "på vägen hem".

Intressant för er galna downhill-åkare i stockholm, och de som tycker om att titta på galen downhill, ta en titt på detta!

Ricki och Johnny från Specialized Concept Store arrangerar i egen privat föreställning en svartrejs-cup för downhill-cyklister i stockholm denna sommar. Jag vet inte mkt detaljer, kanske är det fler som arrangerar, säkerligen fler som hjälper till med detaljer etc. Riktigt kul hur som helst när få ställer upp för många, det är "eldsjälarna" som håller cykelsverige intressant, få som gör mycket för andra.

Första deltävlingen gick av stapeln nu i söndags och dömande på alla bilder jag tittat på verkar det ha varit mycket lyckat. Ska förbi concept store i eftermiddag och höra mig för men det verkar som ett riktigt kul event att bara åka och titta på. Vi får se om jag får lite tid över vid nästa tävling, att stå på sidan och glo alltså!

Happytråd finns här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2108454

Och massvis med bilder finns här: http://wildchildish.bloggplatsen.se/2013/05/06/9813008-forsta-deltavlingen-i-sthlm-underground-downhill-cup-hogdalstippen/

En trek försöker sig på en sworks, och lyckas väl delvis väldigt snyggt! Bild från länken ovan.

Inga kommentarer: