torsdag 2 maj 2013

Vila idag och förberedningar inför Billingeracet!

Idag kör vi vila hade jag tänkt mig, igen. Men idag hade jag tänkt lyckas riktigt förträffligt på just den punkten också. Tänker jobba 9h+ för att få ihop det så jag kan sluta vid lunch på nästa fredag. Jag och Ronnie ska åka till Skövde och Billingeracet runt lunchtid så vi slipper stressa dagen innan tävling!

Det ska bli jävligt kul. Riktigt riktigt roligt! Jag längtar till den tävlingen enormt mycket, komma iväg dagen innan, käka ordentligt, ladda inför loppet, fundera på banbeskrivningen, hur man gör man langningen, ladda mentalt och fysiskt innan tävlingen. Åka till målområdet, lägga cykeln i startfållan. Spänningen när startskottet går, försöka hänga med i början lite över sin egen kapacitet för att hitta ett lagom hjul att lägga sig på och sen 3-4 timmar av att PRECIS orka täppa luckor och lägga sig på hjul från starkare cyklister. Balansgången att inte krampa sönder, fördela sin styrka över loppet och förhoppningsvis precis har så mkt kraft på slutet att man orkar hänga med och kunna lägga lite kraft på sista rakan in mot mål.

Jag ska i nästa vecka försöka ladda upp ordentligt enligt de lösa beskrivningar som Micke Flockhart gett med protein och fetrik mat veckan innan, tömma sig med ett hårt eller långt pass 2-3 innan tävling och sedan trycka kolhydratrik mat med låg fetthalt. Sen kommer jag köra nån påse godis dagen innan(ändå) och se till att jag får en lagom balanserad frukost på tävlingsmorgonen. Sen är det upp till mig att cykla fort eller inte.

Fan vad kul det ska bli! :)

Hemsida till tävlingen för er som kanske vill ställa upp i årets första tävling i Långloppscupen: http://www.billingeracet.se/index.php

Inga kommentarer: