torsdag 16 maj 2013

Igår kväll och dagens cykelplanering

Igår efter jobbet åkte vi till Blåsut och hjälpte Sofia och Henrik med deras Ikea-kök de har köpt. De sätter upp det själv och det har väl blivit lite mer arbete än de har förväntat sig. Speciellt då de får specialanpassa flera av skåpen till sina lite annorlunda väggar. Vi satte ihop 6-7 lådor på 2h arbete ungefär.

Sen åkte vi hem och klockan var redan mycket. Jag anmälde mig till Lida Loop då jag vann deltagarskap via Cyklotekets och Silvas tävling igår, och googlade X-trail lampan jag då även får från Silva.

Vid typ 22:30 fick jag för mig att istället för att redan ha lagt mig en timme innan vilket jag borde ha gjort, gick jag ut i garaget och limmade på mina Vittoria Open Corsa CX tuber på zipparna. Bad idea. Ja alltså det gick bra med limmandet och så, men jag borde ha gått och lagt mig. Jag avslutade kvällen med en tweet med frågan om jag skulle våga köra på dom redan morgonen efter.

Och så vaknade jag på morgonen. Helt förstörd. Har ni sett gamla echinagard-reklamen med "ni kvinnor tror det är tufft att föda barn, om ni bara visste hur det är när en kille är riktigt förkyld". Exakt så kände jag mig.

När klockan var 08:00 kom jag iväg, gåendes mot bussen. Ungefär 2h15min senare än jag kommit iväg de senaste dagarna, veckorna. 05:45 går vi hemifrån normalt, de mornar jag åker med Karin till jobbet. Det är både skönt att få sällskap på morgonen och en bra väckarklocka med kaffe och macka på sängen med ett léende och suddiga ögonen.

Att ens fundera på att pendla kvällen innan, kändes som ett skämt när jag vaknade.

Men ikväll ska jag cykla, vet inte vad men nånting! Och jag ska även i säng i tid. Det spelar ingen roll hur mycket jag än vill skapa mitt garmin-connect konto till min garmin edge 800. Jag har inte tid.

Cykla, Äta, Sova är kvällens ledord. Kanske en premiärrunda ut till vissvass och sen tillbaks? Början(slutet) på åva-vägen är ingen höjdare med räserdäck. Vi får se. Jag skulle vilja cykla med Karin också då hon tränar inför Hammarby Hill XC, men hon sms:ade tidigare att hon skulle springa när hon kom hem.

Nedan är kvällens träningsredskap iallafall, så mycket vet jag.

























Cykeln är till salu förresten.
24'000kr med Mavic Ksyrium Elite hjulen
33'000kr med Zipp-hjulen
Exkl pedaler, och med original(färgmatchande) styre/styrstam istället för på bilden(vikten är den samma).

Limmade och klar!

Inga kommentarer: