söndag 19 maj 2013

Helgens aktiviteter!

I helgen har jag tagit det ganska lugnt från hård träning, men rört på mig har jag gjort både lördag och söndag.

I lördags åkte vi till simhallen, simmade och lekte en del. Klippte gräsmattan när jag kom hem, blev kanonfint, men lyckades med gräsklippskarriären göra nybörjarmisstaget att klippa kl 19:00 en lördag, det är inte så populärt har jag hört rykten om. Men min 87 årige granne Åke vad glad, han kom ut och försökte dra igång sin gräsklippare också. Stod och snackade 10 minuter sen. Simningen satte sig lite milt i kroppen på trötthetsskalan, bara sådär att man kände att man gjort något.

Idag söndag så ville Karin cykla, och jag ville cykla. Så vi cyklade tillsammans. Och det blev en riktigt fin runda! Ungefär 4 mil, vi körde gröna, sörmlands, grusvägar och andra spår ut mot och genom hellas. Sen fikade vi på ekofiket och hälsade på grisarna, hönsen, ankorna och kaninerna. Tog varsin macka, kaka och kaffe. Precis i timing med att regnet slog ner i backen under en timme.

Sen gav vi oss ut igen till hellasgården och startade Hamarby Hill XC banan, som av regnet var lite halare än normalt. Jag visste inte hur länge Karin skulle fixa med den men vi körde på, upp för själva backen ville hon också och klarade till de sista 50m, klart imponerande! Gick upp för det sista och cyklade ner och vidare, grusvägar, gräsmatta, stigparti, stigparti, stigparti, grusparti, stigparti och ja vi körde hela banan. Riktigt roligt, speciellt med tanke på att hon ska köra Hammarby Hill XC och ett varv i motionsklass. Det kommer gå skitbra för henne!

Sen cyklade vi hemåt via asfalten. Jag fick nästan en 1kg plastvinda i nyllet då en trädgårdsfirma SLÄNGDE en vinda ut genom fönstret från deras bil medans dom körde på vägen, mot/till sin kollega som vi precis skulle passera på cykelbanan. Jag blev skogstokig såklart, ville ha tag på företagsnamnet, men killen som skulle ta emot den kunde inte svenska. Tyckte synd om honom, och kände inte att det var värt det. Men oj vilken olycka det kunde varit, hade jag vejt, hade karin varit 1m längre fram bredvid mig, hade jag reaktionsmässigt kört in i henne och prejat ut henne i vägbana och mötande trafik, frontalkrockat med bilen som slängt ut vindan. Jag såg scenariot i huvet och var smått vansinnig i några sekunder. Ursh.

Men men. Vi cyklade vidare och det rann av mig. Riktigt trevlig dag med min käraste!

Just nu kollar vi på hockeyfinalen i hockey-vm och sverige leder med 2-1. En period kvar. Jag vill egentligen sova. Tänker inte så mycket på hockeyn, sitter sådär cykelsuget och funderar på vad/när/hur jag ska cykla i veckan! Kanske en snäckanrunda landsväg på tisdag? Kanske landsväg redan imorgon, bitti? Kanske tisdagsrajd? Hellaspendling? Cross runt flaten? Hade velat köra Lida Loop banvisning på torsdag, men då ska jag boka tatueringstid i sundbyberg. Hoppas på en skön jobbvecka och skön cyklingvecka!

Innekatten fick va ute i ett par timmar efter söndagens runda, han njöt och var nöjd sen..  =)

Hellasskogarna bjuder på lättrullad och flowig stig

En actioncyklist ville cykla mer stig, 100m kvar tills vi är hemma =)


1 kommentar:

Kejrin sa...

<3 Tack för en bra dag babe!