tisdag 14 maj 2013

Börjar dagen med mys i skogen!

Jag var så himla seg i morse och igår morse. Att vi sov för lite i natt igen hjälpte inte heller, men man vill ju försöka hinna med så mkt som möjligt på kvällarna och utnyttja tiden man har. Att utnyttja tiden man bör sova på är dock ingen bra idé, när ska jag lära mig?

Igår morse försökte jag gå upp tidigt och pendla. Att gå upp tidigt gick, men att ge sig ut och cykla var inte  på kartan då jag vaknade med lite halsont, det är något jag ofta gör när jag sovit för dåligt. Det är en ganska bra signal på att jag inte bör cykla, och att jag bör försöka sova mer. Med facit i hand, så var det så mycket av min försäsong såg ut årskiftet 2011/2012 samt våren 2012. Jag hade nytt arbete med massvis med krav vilket var jätteroligt, men jag sov oroligt om nätterna och vaknade ofta upp med ont i halsen efter för få timmar effektiv sömn. Ibland lyssnade jag, ibland cyklade jag, ofta blev jag sämre.

Man ska ta hand om sig, och god sömn är jätteviktigt! Sover man oroligt behöver man försöka lösa oron, och om det inte går eller är tempororärt, försöka lägga sig ännu tidigare.

Imorse var jag seg, men mådde bra i övrigt. Ingen halsont etc. Så jag cyklade iväg, kände dock att benen inte riktigt var med eller hade återhämtat sig från helgens billingeracet. Jag sprätte i nån backe men kände mig omedelbart besegrad och valde då att bara mysa. Och en timmes mys blev det från hemmet, genom hellas-skogen från min ände till hammarbybackens ände. Det är ett otroligt harmoniskt sätt att starta dagen på.

Stravan: http://app.strava.com/activities/54092066

Ikväll kommer jag köra tisdagsrajd! Och imorrn ska jag pendla skog igen, mest för att jag kommer lämna ryggsäcken med kläderna på jobbet så jag slipper ha en ombyteskläder i väskan på ryggen på tisdagsrajden.

Jag längtar tills ikväll.. 


Inga kommentarer: