torsdag 30 maj 2013

Vevade runt ett par varv i mina skogar

Tog mig en timme igår till att kolla runt mina skogar nära huset men det var tyvärr en besvikelse. Det hade regnat och duggade lite så det var verkligen snorhalt ute, samtidigt så märkte jag att det är rötter precis överallt. Det finns några "större" stigar i området men jag hade verkligen behövt de mindre stigarna till att vara fullt cykelbara för att ha en chans att knyta ihop något.

Tyvärr så var det för mycket rötter längsgående, stenar som stack upp lite väl högt mitt i stigarna utan andra spårval, träd som var mitt i stigen så styret inte kunde komma runt, galna drop och ingenting som man kunde trampa på. Jag cirklade runt en bra runda i skogen och letade stigar för att hitta NÅNTING som gick att cykla på men där man kunde cykla var det max 100m innan det tog stopp och oftast bara 10-20m. Jag exkluderar då gräs, grusväg och asfalterat väg som inte är särskillt intressant mer än som transportsträcka. Men förutom dåligt med cykelbara stigar så låg det fallna trän överallt, och buskar som snävde av stigarna så man slog i grenar och granris överallt.

Är lite besviken på skogen faktiskt. Kommer ge det en chans till nån gång, men isåfall på en vilodag när jag är cykelsugen och egentligen bör ligga i soffan. För nu vet jag att jag inte kan förvänta mig ett ordentligt pass vilket jag hade hoppats på igår, om jag ger mig ut på stig-letar-tur igen.

Stravan: http://app.strava.com/activities/56966147


Inga kommentarer: