söndag 12 maj 2013

En dag i solen!

Idag har jag levt flera timmar cykelvärlden. På garageuppfarten med diverse cyklar i mekstället. De har både tvättats, avfettats, smörjts upp och servas i allmänhet. Speciellt min svarta caadX vintercross var mycket glad för lite kärlek till bromsarna. Det roligaste var att slita av cykelcross-tuberna från zipp-hjulen och först tänkt slänga på mina vittoria-tuber. Men Vittoria-tuberna var för små så de ville inte gå på, jag har pumpat upp dom nu så får de stå över natten och töja ut sig lite.

Jag har nog spenderat 6 timmar där ute iallafall. Och snart ska jag ut och stansa om mitt bakhjul med ett Fast Track Control däck. Jag tänkte hoja till jobbet tidigt imorgon bitti. Funderar på att dra en hellas-runda som pendlingsrunda. Tänk er det, glassigare blir det fan inte!

Och på lunchen ska jag fixa tublim, ventilförlängare gängtejp. Och på kvällen ska jag förutom att umgås med vänner även cykla hem såklart, men jag ska limma fälg och vittoria-tuberna en första omgång.

Riktigt kasst limmade CX-tuber. De har bara fastnat i sidorna, inte i mitten.

Riktigt härlig dag på garageuppfarten... En riktigt bra vilodag.


Inga kommentarer: