måndag 20 maj 2013

Ny vecka! Nya träningsbockar i schemat!

Jag satte klockan till 04:30 igår kväll, när jag sa att jag satte klockan på lite tidigare än Karin(hon går upp 04:50). Sa hon bara med säkerheten själv i rösten, "ja gör du det, du kommer aldrig gå upp. jag känner dig".

Hon känner mig. Jag gick inte upp.

Istället vaknade jag "av mig själv" 05:40 och upptäcker att jag inte gått upp än, och att hon drar till jobbet vilken minut som helst, dvs tiden då jag brukar gå upp och åka buss med henne till jobbet. Jag kollade väderleken lite fort för att, egentligen hitta en ursäkt för att slippa cykla till jobbet, för långrundan jag tänkt mig var redan försent att ge sig ut på. Såg då att det skulle vara bra väder idag och regn resten av veckan, enligt iphones väderapp.

Reaktionen vände då helt. Jag kan ju inte skippa att cykla idag, för att sedan i veckan kanske skippa att cykla p.g.a vädret, och tänka hela veckan på hur jag missade den enda bra dagen att cykla på. Så jag bestämde mig för att ta hojen till jobbet ändå.

Sagt och gjort, ut och kämpa med en knäckemacka i magen. Gick fort i början men nånting hände, jag blev vek och fegade andra halvan. Andra halvan är mer trafik dock så det är inte alls konstigt, men jag slog av på farten även där jag kunde köra på hårt. Hade ett snitt på 34.6km/h efter halva rundan och slutade på 31.5km/h. Riktigt kasst på 42m16s och 19.9km cykling, jag cyklade till och med långsammare än när jag hade crossdäcken på.

Men förutom det så är det mycket trafik på andra halvan när man når globen och ska igenom årsta, massa möten och omkörningar av både fotgängare och andra cyklister, rödlysen, bilar som bromsar upp, snäva kurvor med grus på, trånga vägar etc. Just den halvan är både lättare och säkrare att köra cross på egentligen, för då kör man helt andra vägar.

Stravan: http://app.strava.com/activities/55229472

Veckans första träningsbock!
Vem hade tänkt köpa denna utav mig? 24'000kr med Mavic Ksyrium Elite hjulen eller 33'000kr med Zipp 404 hjulen. Nypris över 60'000kr, i timmar har det mest blivit landsvägscykling på den..

























Blir crossen inte såld kör jag Vätternrundan sub8 på den, precis som förra sommaren plan var men som sket sig p.g.a sjukveckor of doom. Blir den såld, köper jag en landsvägscykel. Har tänkt mig att fortsatt ha två finacyklar men styra om från en mountainbike och två cykelcrossar, till en fin mountainbike, en fin landsvägscykel, och en halvfin cykelcross som går både som tävlingscykel och vintercykel, på lite lägre budget-nivå än denna då..

Inga kommentarer: