måndag 21 november 2011

Cykling hem från jobbet

Det blev lite till cykel ikväll, dvs hem från jobbet. Imorse försökte jag köra hyfsat högt tempo till jobbet och nu på kvällen drog jag upp för nybohovsbacken, först från liljeholmens centrum och sedan ner på baksidan där per brukar träna. 3min 30sek satte jag den på med SuperX'en, 32mm däck med alldeles för lite luft, överdragsbyxor(som håller emot lite över knäna) och ryggsäck. Per har rekord på 2:12 om jag minns rätt, med 23mm däck och räsern.

Jag kan nog fila lite på min tid också, med en ryggsäck som inte ramlar runt till framsidan när jag ställer mig upp vore skönt t.ex. Men annars är jag nöjd med tiden. Jag körde på 4:15, 4:20 ungefär sist jag var där. Men då körde jag med tungcrossen och väglaget var sämre. Så om dagens tid verkligen var en förbättring vet jag inte, men vafan 45sekunder är ganska mycket snabbare ändå.

Sen försökte jag hålla någon slags medeltempo påvägen hem, det var mycket mer folk ute än imorse när det var mer eller mindre tomt på vägarna så jag fick av naturliga skäl ta det lite lugnare. Men jag tryckte på varenda backe uppför och det är rätt många backar på södra sidan av årstaviken.

Dagens bravader var för att täcka upp träningen jag missade i helgen. Imorrn blir det tisdagscross, på onsdag blir det GIH-träning och på torsdag pendlar jag sannolikt igen. Till helgen är Karin ledig och jag har jouren. På lördag ska jag monarka och på söndagen får vi se, kanske en snabb runda i sickla skiftet med mountainbiken?

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen in i cykel-pendlar-gänget!!! Det är härligt med det, du ska få se!!! Att cykla med max tryck på tidigt morgon genom stan innan ens har den vaknat är kul!!!
ha det/kör gärnet/oliver