tisdag 22 november 2011

Förbannat skön hempendling och tisdagscross!

Jag jobbade till 17:17 idag, återigen en 9h vecka. Det blir bra eftersom jag ska till Micke och köra det sista övervakade träningspasset imorgon, jag är ju borta ~3h från min arbetsplats när vi kör dessa pass och som ny på jobbet vill jag förlora så lite som möjligt av den tid mina kollegor finns tillgängliga på kontorstid. Imorgon precis som tidigare dagar denna vecka siktar jag att vara på kontoret strax efter 7:00 så jag kan jobba in lite tid som jag flexar bort för studien, samtidigt som jag behöver dokumentera det sista jag lärde mig idag innan vi hoppas på nästa del.

Det är väldigt viktigt att jag/man får tid att tänka igenom det man precis lärt sig eller fått förklarat för sig, att man själv kan få tänkte igenom, skriva ner eller göra en dokumentation utav det. På så vis lär man sig mycket mer effektivt. Själva upplärningen tar lite längre tid, men när man är igång är man igång på riktigt och mycket mer självgående. Självgående är mitt mål och så fort som möjligt. Jag har ca 2v på mig att suga in all information jag kan, sedan slutar min kollega.

Nog sagt om jobbet, idag skulle det ju cyklas också! Jag satsade på en skön pendling hem, inte allt för jobbig, inte allt för lätt. Jag tog norra sidan av årstaviken idag där det är mer människor, jag vill ändå inte rejsa utan cyklade säkert men tryckte på de sträckor där det kändes vettigt vilket faktiskt blev ett par ganska långa sträckor. När jag kom in i sjöstaden tryckte jag på också hela vägen, fast självklart med uppsikt på uppsmällande dörrar och utkörande bilar, sjöstaden är lite lurig med det där.

Väl hemma hade jag tänkt slänga av mig ryggsäcken och dra ut på en runda innan tisdagscrossen men jag kom på att lampan inte var ordentligt laddad och att det nog inte var en smart idé att slösa på den batteritid jag hade kvar. Så jag fixade disken här hemma istället och vid 18:20 tog jag på mig jackan och hjälmen för att dra iväg mot HBB.

Väl på plats var vi sju crossare, Robert(o Vacchi) var tillbaks igen också, han har varit frånvarande från cyklingen och träningen ett tag och blev väl lite sliten på rundan, men det hör ju till ett uppehåll.

Jag märkte att Anders(BC) och Martin(Stumpy) gärna tog sig fram efter ganska hårda förningar på rulle och öka hastigheten. La mig därför efter Martin och vilade på rulle genom nästa hela äventyrsbanan-flaten sträckan, efter det var jag uppe och sprätte resterande delen av rundan och fick väl egentligen ingen draghjälp. Men man blir rätt slut ändå av att köra ryckigt som jag då istället gjorde. Tömma kolhydratförrådet är snabbt gjort på det viset.

Mot slutet försökte jag få in ett par 30sek max-intervaller vilket jag brukar när jag inte är ordentligt trött av rundorna, lyckades ganska bra tycker jag.

Nu när jag kom hem och reflekterar på rundan så känns det som om tempot var ganska lågt jämfört vad det brukar vara, därav sprättandet, men det känns i benen att man cyklat idag. Det är skönt med ett kvitto på att man gjort nånting rätt!

Ikväll blev det tacos och massa vatten, imorrn till frukost lär det bli mackor hemma och sen köper jag nått extra att stoppa i mig ~9:15 vilket blir ganska exakt 3h innan monarkpasset. Jag tänker inte klota igenom p.g.a energibrist denna vecka på sista övervakade träningspasset!

Gänget, skvallrandes om nånting på en mörk parkering i bushen

Grabbarna är så heta så det ryker om dom


Vi hade hyrt in egna rökmaskiner för att bilderna skulle bli så balla som möjligt

Andreas var tvungen att dra en avstickare när vi andra pratade skit

Jag gillade rundan, väldigt mycket.. Bra vägar, bra sällskap, bra väder, mörkt och pannlampa. Perfekt.

3 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Niotimmarsvecka? Nu börjar du närma dig mig i arbetsinsats!! Härligt!!

STIZZE sa...

Målet är 0timmarsvecka och ekonomiskt oberoende.. fast det lär man väl sabba med sitt cykelintresse with no limits.

Anonym sa...

Jag var jävligt klen i tisdags men det var tillfälligt (tror jag). Fast nästa vecka är jag i Köpenhamn och dricker öl hela veckan, så gången efter det kommer jag att vara i ännu bättre form!

/Robert(o)