fredag 4 november 2011

En för kort styrstam på SuperX'en..

Jag har pillat med inställningarna på SuperX'en ikväll och fått till det hyfsat, jag sänkte styret till lägsta läget, höjde sadeln 5mm, fixade till styrlindan som blev bättre men fortfarande inte perfekt. Sadelns vinkel är jag lite fundersam över, jag får inte riktigt till det.

Det största problemet jag upptäckt är att styrstammen är 1cm för kort, om man jämför med de inställningar jag har på gammelcrossen som är bikefittad. Och den är ju så snygg, jag vill inte byta ut den.

Jag måste hitta något exceptionellt snyggt och/eller lätt för att byta ut den där snyggingen. En 110mm styrstam behöver jag.

6 kommentarer:

fredrikw sa...

Att hitta en lättare styrstam är inte svårt, enligt FSA:s hemsida väger den modellen hela 163g (för 110mm)... Du kan utan problem komma ner i runt 100g utan att det behöver bli flexigt eller liknande.

Vad som sedan är snyggt är ju subjektivt :)

DrGT sa...

Jag kan sälja en Syntace F119 i 110 mm
http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1143
(jag vägde nyss in den på 157 gram). Reas just nu för 63 EUR (ord.pris 108 EUR) på:
http://www.bike-discount.de/shop/k446/a3713/force-119-vorbau-318-mm-6%B0-flipflop.html?mfid=93
så min begagnade blir din för 400 kr.

Eskil sa...

Satsa på en vit New Ultimate styrstam. Lätta och fräcka.

STIZZE sa...

@Gunnar tack men nej tack, jag ska försöka hitta nått annat är syntace :)

@Eskil, det var inget dumt förslag. Vitt kanske är snyggt? Vi får se vad det blir..

Eskil sa...

Kolla bilden på min racer på FB. Vit styrstam är snyggt. New Ultimate är lätt och ok i pris, iaf på Öster Cykel ;)

STIZZE sa...

Hela din cykel är vit iofs, man blir blind när man tittar på den. ;)